2012. április 16., hétfő

Ecsettisztítás többféleképpen

Sajnos több ismerősömnél is tapasztaltam, hogy a sminkeléshez használ ecseteiket nem tisztítják, nemhogy rendszeresen nem, hanem egyáltalán nem. Nem győzöm újra és újra hangsúlyozni hogy ez mennyire fontos.



Fontos egyrészt a bőrünk védelmében, hiszen az arcunk ahol dolgozunk velük egy elég érzékeny terület. Ha az ecseteken baktériumok telepszenek meg és szaporodnak el, pattanások kialakulásához, de akár súlyos bőrfertőzésekhez is vezethet.

Fontos másrészt a sminktermékeink védelmében, hiszen ha nem kerülnek bele ezek a baktériumok, akkor sokkal tovább megőrizhetjük őket, később mennek tönkre.

És fontos az ecseteink védelmében is, hiszen az ecseteknek sem tesz jót, hogyha folyamatosan terhelve vannak, beléjük száradnak a termékek, romlik a minőségük. Főleg a természetes szőrből készült ecseteknél fontos a folyamatos ápolás, aminek a tisztítás elengedhetetlen része.

Többféle tisztítási módszer is létezik, megmutatom én hogyan tisztítom az ecseteimet...

1. Gyors megoldások: Hogyha amiatt szeretném megtisztítani az ecsetemet, mert mondjuk egy sötét szín után világosabb színhez szeretném használni, akkor gyors megoldásra, és gyors száradásra van szükség.

Használhatunk ilyenkor nedves törlőkendőt, ami smink eltávolításához való, és körkörös mozdulatokkal kimasszírozzuk az ecsetből a színt, ami éppen elég ahhoz, hogy már ne keveredjen a másik színnel. 

Másik megoldás lehet a sebbenzin, mivel gyorsan párolgó anyagról van szó,  ráadásul fertőtlenítő hatása is van. Kis mennyiséggel benedvesítünk egy papírtörlőt, majd ugyanúgy, mint ahogy az előbb említettem, körkörösen kimasszírozzuk az ecsetből a színeket. Azt szokták mondani, hogy mindig olyan mozdulatokat végezzünk az ecsettel tisztítás közben is, mint amilyet sminkelés során is, mert akkor nem tesszük tönkre az ecsetet. A sebbenzint patikákban lehet beszerezni, nekem sokéig elég, mert ezt a fajta tisztítási módszert ritkán alkalmazom. Én egyébként áttöltöttem a benzint pumpás adagolós flakonba, így sokkal egyszerűbb benedvesíteni a kendőt.


Használhatunk különféle ecsettisztító folyadékokat is, amik speciálisan erre a célra lettek kifejlesztve. Ugyanúgy kell alkalmazni, mint az előzőt a gyorstisztításhoz. Én a MAC ecsettisztító folyadékát használom.

A kupakja nagyon praktikusan van kialakítva, könnyen adagolható
Régen az ecsetek tisztításához papírtörlőt vagy pici törülközőt használtam, azonban most vettem egy univerzális törlőkendőt, és azt használom a gyorstisztításnál. Miután bekoszolódott a kendő mehet a szennyesbe, és mosógéppel kimosható. Ez sokkal környezetbarátabb megoldás, mint a sok papírtörlő elpazarolása, és nem koptatom el a cuki törülközőimet sem. Én az ABC-ben vettem, kb 150 forint körüli összegért. 


2. Ecsetek felfrissítése: Az ecseteimet hetente-kéthetente (attól is függ, hogy mennyit használtam) fel szoktam frissíteni. Ehhez használhatunk szintén sebbenzint vagy ecsettisztító folyadékot. Ezt úgy szoktam végezni, hogy egy tálkába beleöntök egy kevés tisztító folyadékot, majd kimosom benne az ecsetet. Ügyelek arra, hogy ne áztassam bele túl mélyen az ecsetemet, hiszen ha a szőr feletti részt is belemártanám a folyadékba, akkor az kioldhatná a ragasztót, és akkor az ecset tönkremenne, mert kihullana a szőre. Éppen ezért csak tényleg nagyon keveset szoktam a tálkába önteni, majd körkörös mozdulatokat végezve kiöblítem az ecseteimet. Aztán egy kéztörlőn körkörös vagy oda vissza irányú mozgással kitörlöm az ecsetből a maradék festéket. Az ecsetek ebben az esetben elég gyorsan megszáradnak, szintetikus ecseteknél akár fél óra is elég szokott lenni a száradáshoz, de természetes szőrű ecseteknél se sokkal hosszabb a száradás időtartama.


3. Mélytisztítás: Ezt a fajta módszert körülbelül havonta szoktam végezni. Ekkor az ecseteim egy jó nagyot fürdenek. Ilyenkor minden ecsetet becipelek a fürdőszobába, és mindegyiket átmosom, még akkor is, hogyha nem is használtam őket, mivel az ecsetek szabadon vannak az asztalomon, ezért beporosodnak, púder száll rájuk .. stb. 


 Ehhez a folyamathoz már nagyon sokféle módszert próbáltam és dolgoztam ki. A babasampon ajánlom a leginkább a tisztításhoz, de használhatunk hozzá ecsettisztító szappant is például. 



Én úgy szoktam ezt elvégezi, hogy kicsit benedvesítem az ecsetet, majd a tenyerembe teszek egy csepp sampont, felhabosítom az esettel, majd úgy öblítem le, hogy ne közvetlenül az ecsetre menjen a víz, hanem a tenyeremre, és azon folyjon végig a víz az ecsetre. Azért szeretem így csinálni, mert így kevesebb az esély arra, hogy tönkremehet az ecset foglalata.

Én szeretek kísérletezni, ezért kipróbáltam egy kicsit egyszerűsített módszert is. Az ecsettisztító folyadékot vízzel hígítottam egy tálkában, majd óvatosan bele öblítettem az ecseteket, ügyelve arra, hogy ne merüljön el az ecset feje teljesen a folyadékban. Majd a tálka széléhez dörzsölve folyamatosan kiszedtem belőle a festéket. Ezután meg picit leöblítettem az ecsetet. Ez azért gyorsabb módszer, mert az oldatban több ecsetet is kimoshatunk, míg a samponnál egyesével kell mindegyiket megmosni, itt meg akkor kell cserélni a folyadékot amikor már koszosodni kezd. Ugyanez kipróbálható benzinnel is, én még nem próbáltam. Viszont azt is próbáltam már, hogy a sampont kevertem el a vízben, és így sokkal gyorsabban tudtam kitisztítani az ecseteket. Ügyelni kell azonban ennél a módszernél arra, hogy ha már a folyadék kezd eléggé koszossá válni, akkor cseréljük le, ne használjuk tovább. Illetve ügyelni kell arra, is hogy öblítsük ki utána az ecseteket, ne maradjon bennük sampon, vagy bármi más szennyezőanyag.

Mélytisztítás után az ecseteket egy törülközőre fektetem, és ott hagyom megszáradni őket. Ha szeretném meggyorsítani a száradási folyamatot, akkor az ecseteket áttörlöm egy kis kéztörülközővel, a megszokott körkörös mozdulatokkal, és félszárazra törlöm őket. Az ecseteknek több óra száradásra van ilyenkor szükségük, tehát ezt érdemes olyan időpontra igazítani, amikor utána nem akarjuk őket használni.





A Beauty Blender tisztításához is tálkát használok, samponnal vegyített vízben áztatom, nyomogatom, majd többször kiöblítem folyó víz alatt.



Ti mit használtok az ecsetek tisztítására? Mik a tapasztalataitok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...