2012. április 26., csütörtök

Öko Beauty - Organikus szépség

Biokozmetikumok, természetes alapanyagok, organikus készítmények ... egyre többet hallani ezeket a kifejezéseket, manapság szinte mindenre ráírják ... de vajon mennyi igaz ezekből?


Véleményen szerint valódi natúrkozmetikumokkal keveset találkozhatunk nagy márkaneveknél. De nem is az a lényeg, hogy 100%-ban bio, lebomló és természetes anyagokból állítsák elő a termékeket, hanem az, hogy a cégek tudatosan törekedjenek arra, hogy több természetes összetevőt használjanak fel, egyre inkább kerüljék a szintetikus alapanyagokat. A szavatosságuk megőrzése miatt nem épülhetnek fel pusztán természetes, növényi alapanyagokból, ezért nem kell feltétlenül elítélni ezeket.

Ha natúrkozmetikumokra vágysz...

Igazi natúr- és biokozmetikumokkal kisebb üzletekben, vagy webshopokon találkozhatunk, ahol márka nélküli névtelen termékeket vásárolhatunk, egyszerű csomagolásban. Azok valóban természetes összetevőkből állnak, de ezek hamar meg is romlanak, nincsenek benne színezőanyagok, sokszor teljesen illatmentesek. Tehát be lehet szerezni ezeket is, sőt van egy-két weboldal is ahol alapanyagokat lehet vásárolni, és házilag lehet kozmetikumokat gyártani. Ez mind szép és jó, de nem feltétlenül attól jó valami, hogy natúr vagy nem natúr. A kérdés, hogy mi a célunk, mi a fontos a számunkra? Fontos számunkra a különleges illat, a szín, a márka, a termék csomagolása? Mert ha igen, akkor mondjunk le a 100%-ban természetes alapanyagokról, és a bio összetevőkről... De attól még, hogy valami nem csak természetes összetevőkből áll, attól még lehet nagyon jó!
Natúr kozmetikumok gyűjtőhelye: http://www.natrue.org/

Márkák, amik törekszenek a természetességre...

Faith in Nature

A Faith in Nature termékcsalád tartósítószerektől és mesterséges alapanyagoktól mentes haj- és bőrápolást nyújt, mindenki számára, különböző haj- és bőrtípusok szerint. A Faith in Nature termékek gyártója a Faith Products, melyet Rivka Rose alapított több mint harminc évvel ezelőtt. Célja volt, hogy olyan termékcsaládot alkosson meg, mely kizárólag természetes összetevőkből áll, és sem a környezetre, sem a bőrre nézve nem tartalmaz káros anyagokat. A régi és az új anyagok lehető legjobb keverékét, elegyét hozza létre a cég évről-évre, a legmodernebb gyártási technikákat használva.

A Faith in Nature termékek nem tartalmaznak parabéneket és szintetikus illatanyagokat. Előállításukkor nem használnak műanyagokat; lágy és finom, többszörösen díjnyertes készítmények. A termékek tiszta növényi és aromaterápiás összetevőkből állnak, természetes illóolajoktól illatoznak, bio elemeket tartalmaznak. Ezeket a környezetbarát készítményeket nem tesztelik állatokon, és a tartósítást kizárólag ökológiailag ellenőrzött anyagokkal végzik.

Hajápolási, bőrápolási termékeket, intim tisztálkodási szereket, tisztítószereket, valamint szappanokat, tusfürdőket találunk a termékpalettájukon, tízféle illat (és probléma szerint) csoportosítva. Ezek a következők: Tengeri hínár, Teafa, Aloe Vera, Levendula és Geránium, Kender, Bio-kakaó, Gingko biloba, Jojoba, Rozmaring, Neemfa és Propolisz.

Alverde

Az Alverde a DM saját natúr kozmetikum vonala. A termékek nem tartalmaznak szintetikus tartósítószereket, szintetikus illatanyagokat, színezékeket és főként növényi eredetű összetevőkből állnak. Az Alverde smink, bőrápoló, testápoló, hajápoló és babaápoló szereket is gyárt. A márka termékei kizárólag a DM-ben kaphatóak rendkívül kedvező áron.

Új szemlélet elterjedése...

Egyre több törekvés van arra is, hogy a a természetes alapanyagok felhasználásán túl a cégek tudatosan kereskednek, Fairtrade kereskedelmet folytatnak, megjelennek az újra felhasznált csomagolóanyagok, a társadalmi felelősségvállalás, a környezettudatosság és különböző alapítványokat alapítanak az emberi jogokért, a női jogokért, fellépnek az állatkísérletek ellen, segítnek az AIDS betegeken. Számomra ezek a dolgok sokkal fontosabbak, mint az, hogy a termékek valóban annyira természetesek legyenek, mint amennyire természetesnek próbálnak látszani. Én sokkal fontosabbnak tartom például azt, hogy ne használjanak fel állati eredetű dolgokat, mint azt, hogy ne legyenek benne szintetikus összetevők. Ez attól függ, hogy ki mit helyez előtérbe, én az ilyen jellegű tudatos, előremutató márkákra sokkal szívesebben költöm a pénzemet.

Yves Rocher

A márkát Yves Rocher alapította Franciaországban 1958-ban. Első, növényekből készült krémjét kezdetben postai úton árulta. Az Yves Rocher termékekben kizárólag növényi összetevőket használnak fel. Kategorikusan visszautasítanak minden állati eredetű alapanyagot, két kivétellel : használják a mézet és a méhviaszt.

A cégnek fontos, hogy termékeik ne tartalmazzanak káros anyagokat. A szemfestékekhez is természetes, növényi alapanyagokat, színezőanyagokat használnak, melyeket bio gazdálkodás során maguk termelik meg. A rúzsok csomagolása környezetbarát, nem tartalmaz ólomszármazékot, ami károsítja a környezetet.

Felelős kereskedelmet folytat:
Akár gyártási alapanyag-beszerzésről, csomagoló anyag vásárlásáról, vagy gyártáson kívüli beszerzésekről (pl. ajándékok) legyen is szó, az Yves Rocher minden beszállítójának nagyon magas követelményszintet kell teljesítenie, amelyben egyesül a minőség, a környezetvédelem és az Ember tisztelete.


The Body Shop 

Az angol márkát 1976-ban Anita Roddick emberi jogi akitivista alapította.
A The Body Shop termékek növényi alapokra épülnek. A cég az állatkísérletek heves ellenzője, a kozmetikumokban felhasznált növényeket "fair trade" módon szerzi be és fontosnak tartja a környezettudatosságot.
A The Body Shop első Magyarországi üzletét nemrégiben nyitotta meg az Aréna Plázában.

A The Body Shop működését öt alapvető érték határozza meg, amelyeket kiterjesztett partnereire és beszállítóira is :

Support Community Fair Trade – Támogatjuk a közösségi beszerzést
A The Body Shop elsőként vezette be a méltányos közösségi beszerzést a kozmetikai iparágban. A fenntartható program keretein belül a cég a világ kevésbé ismert vidékein, nehéz körülmények között élő, alacsony jövedelemmel rendelkező közösségektől vásárol alapanyagokat, ajándékokat és kiegészítőket. A programnak köszönhetően a közösségek jobb megélhetéshez jutnak, és bekapcsolódhatnak a világkereskedelembe, amire más módon nem nyílna lehetőségük. A The Body Shop a Fair Trade eszméjének megfelelően a helyi felvásárlónál magasabb árat kínál a termékekért, így járulva hozzá a közösségek életkörülményeinek javításához, Nicaraguától Nepálon át Namíbiáig.

Defend Human Rights – Harcolunk az emberi jogokért
Kampányai során a vállalat olyan témákat választ, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak az emberi jogok védelméhez. Legutóbbi, most záruló kampányuk a gyermekkereskedelem és a fiatalkorúak szexrabszolgaságának növekvő ütemére hívta fel a figyelmet és kérelmezte ennek büntetőjogi nevesítését.

Protect our planet – Óvjuk a környezetünket
A környezettudatos működés mindig fontos érték volt a The Body Shop számára.  Az elsők között vezette be a 100%-ig újrahasznosított PET palackokból készült csomagolást a kozmetikai iparágban, melyekkel a vásárlókat is motiválja a szelektív hulladékgyűjtésre. A cég munkatársai folyamatosan keresik a természetes anyagokat és összetevőket, és mindig újabb célokat tűznek ki maguk elé, amelyek segítenek bolygónk erőforrásainak még okosabb felhasználásában.

Against Animal Testing – Ellenezzük az állatkísérleteket
A The Body Shop, alapítványával és kampányaival, szintén az elsők között kezdte meg a küzdelmet az állatkísérletek ellen. Természetes alapanyagaik gondos megválasztásával és hatékony, modern technológiával érik el, hogy állatkísérletek nélkül is biztonságosan használható, az emberi bőrnek legjobb termékeket állítsanak elő. Csak olyan beszállítókkal dolgozik, akik nem tesztelik állatokon az új formulákat.

Activate Self-Esteem – Erősítjük a nők önbecsülését
A The Body Shop elkötelezetten támogatja a nőket önbizalmuk erősítésében. A cég hitvallása szerint a szépség belülről fakad, és messze túlmutat a csinos külsőn. A vállalat a hirdetéseiben és kommunikációjában szereplő modellek kiválasztása során is az őszinte, természetes szépségre helyezi a hangsúlyt.

Oriflame

Az Oriflame is most kezdte el bevezetni az EcoBeauty termékcsaládját. Az első termék egy fairtade kereskedelemből származó organikus shea vajat tartalmazó alapozó, melynek összetevői 99%-ban természetes eredetűek. De a termékcsalád nemsokára arcápolási termékekkel is bővül. Én személy szerint nagyon kíváncsi vagyok ezekre.


MAC

Mindannyian jól ismerjük a MAC Viva Glam rúzsait, melyek megvásárlása során az ár teljes egészével a MAC AIDS alapítványt támogatjuk. Illetve a MAC támogatja a csomagolóanyagok újrahasznosítását, így hat kiürült termékünket egy rúzsra válthatjuk be. Nem tesztel állatokon.

Urban Decay

A márka termékei szintén vegánok, és ők is notóriusan elítélik az állatkísérleteket. De gondolhatunk itt az egyes palettákra is, amik karton papírból, és nem nehezen lebomló műanyagból készültek.

Sigma

Habár nem az összes termékükre igaz, de utóbbi időben megjelentek náluk a vegán ecsetek, és ez kezd egyre inkább fontossá válni számukra is: https://www.sigmabeauty.com/SearchResults.asp?Cat=129




Az ilyen haladó gondolkodás, és az előre mutató törekvések számomra nagyon szimpatikusak. Ezek a cégek jó példát mutatnak a többi cégnek is, arra ösztönzik őket, hogy álljanak be ők is a sorba. Nekünk csak annyi dolgunk van, hogy válasszuk azokat a márkákat, akik tesznek a környezetért, a természet megőrzésért, illetve a társadalmi szerepvállalásban is élen járnak. Ezek a cégek jó példát mutatnak nekünk is, a fogyasztóknak is, hiszen arra ösztönöznek minket, hogy mi is figyeljünk egy kicsit oda jobban ezekre a dolgokra, vásároljuk tudatosabban, óvjuk a környezetünket.


Ti mennyire tartjátok fontosnak ezeket a tényezőket a vásárlásnál?
Ti milyen márkákat tudnátok még felsorolni, akik szintén ilyen tudatos szemléletmóddal rendelkeznek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...