2012. augusztus 19., vasárnap

A szépség ára - mennyibe kerül a szépség havonta?

A következőkben megpróbálom kikalkulálni, hogy egy átlagos nő mennyit költhet szépségápolásra havonta átlagosan.

Nézzük a felmerülő költségeket:
  • Műköröm: kb. 4000-6000 Ft
  • Pedikűr: kb. 2000 Ft
  • Manikűr. kb. 1000 Ft
  • Lábgyanta: 2000-2500 Ft
  • Bikinivonal gyanta: 1500-2000 Ft
  • Teljes fazon gyanta: 3000-4500 Ft
  • Hónalj gyanta: 600-1000 Ft
  • Hajhosszabítás: 10000-25000 Ft
  • Hajvágás: 3000-10000 Ft
  • Hajfestés: 3000-5000 Ft
  • Tartós hajkiegyenesítés: 5000-20000 Ft
  • Arckezelés: 3000-20000 Ft (típustól függően)
  • Testkezelés: Alakformáló, testfeszesítő,narancsbőr elleni kezelések: 5000-30000 Ft
  • 3D műszempilla: 5000-10000 Ft
  • Szolárium: kb. havi 3000-6000 Ft
  • stb. (ha bárkinek bármi még eszébe jut, nyugodtan mondja)
Persze nem mindenki költ ebből mindegyikre havonta, és vannak benne olyan tételek is, amiket saját kezűleg otthon kis költséggel, vagy akár ingyen is elvégezhetünk, de jól látszik, hogy a szépségnek, az ápolt és karbantartott testnek bizony elég borsos ára van.


Persze ezenkívül még van egy csomó minden amit ide lehetne venni, pl fogfehérítés, fogászati kezelések, plasztikai műtétek, sminktetoválások, sminktermékek árai stb. De én most igyekeztem az alap- és rendszeresen felmerülő költségeket számba venni.

Akár ide vehetnénk a kondi- ill. fitneszbérletek árát is, hiszen az egészség megőrzése mellett azok is a test karbantartására, szépítésére irányuló költségek.

Elég nehéz megsaccolni, hogy ki mennyit költhet havonta ezekre, főleg amiatt, hogy vidéken és a fővárosban némely tételnél jelentős árkülönbségek figyelhetőek meg. Ezen kívül figyelembe kell venni a kuponokat is, amikkel jóval lecsökkenthetőek ezek a költségek.

Nyilvánvaló az is, hogy ezek nem feltétlenül havonta ismétlődő összegek minden tétel esetében, illetve az is valószínű, hogy van köztük olyan költség, ami havonta többször is felmerül.

Valamint az is valószínű, hogy a kor előrehaladtával egyre több kezelésre van szükség, ezért a költségek növekedhetnek az egyre idősebb nők korosztályát tekintve.

Én magamból indulok ki, mivel azt tudom, hogy én miket alkalmazok, és igyekszem azt is figyelembe venni, hogy felsorolt tételek egy része nem jellemző általánosan a korosztályomra, illetve vannak olyan tételek is, amik nélkül "nem lehet élni".


Amire én mostanában rendszeresen költök: 
  • Műköröm: Enélkül bizony lehet élni, de minek? :) Egy hónapig szinte tökéletes körmöket eredményez. Nem régóta viselek műkörmöket, de könnyen rá lehet szokni, azt hiszem. Ezt egy hónapban egyszer kell kifizetni.
  • Lábgyanta: Igyekszem ezt is mostmár rendszeresíteni. Nagyjából 2-3 hétig érhető el vele nálam szőrtelen állapot. Havonta egynél többször nem szívesen költenél erre, így ezen felül én borotvát is használok.
  • Fodrász - hajvágás: Utálok fodrászhoz járni. Sosem annyit vágnak amennyit szeretnék, hanem mindig többet. Eddig még sosem jártam kétszer ugyanannál a fodrásznál, pedig volt már olyan, hogy elégedett voltam. :) A legnagyobb baj inkább az, hogy magam sem tudom, hogy mit akarok. Én félévente járok kb. fodrászhoz, de még van, hogy ennél is ritkábban. Általában úgy zajlik, hogy levágatom, aztán meggondolom magam és lenövesztem. Ha viszont találok valami jó fazont, és egy olyan frizurát sikerül találnom, ami jól áll, akkor valószínűleg 2-3 havonta is el kellene járnom fodrászhoz, ahhoz, hogy megmaradjon a fazonja.
  • Fodrász - hajfestés: Én ezt mindig igyekszem "megspórolni", mert otthon festem. Az igazság az, hogy ezt nem érzem garasoskodásnak, szerintem teljesen jól be lehet festeni otthon is egy hajat. Ha nem tudjuk megcsinálni magunknak, akkor a tesónk, barátnőnk, anyukánk, (pasink) biztosan szívesen segít. A hajfestéket így is meg kell venni, én körülbelül havonta-kéthavonta szoktam felfrissíteni a hajszínemet.
  • Minden mást megcsinálok magamnak, nagyjából sikeresen. :) Illetve van, hogy egyszer egyszer beiktatok még valamit pluszban. de azok nem merülnek fel rendszeresen.

Az én rendszeresen felmerülő költségem

Én havonta nagyjából egy tízest szoktam költeni ilyesmi jellegű dolgokra, kicsit talán többet.
Persze ezen felül az otthoni szépségápoláshoz is sok mindent meg kell vásárolni, ami ebben nincsen benne, de kevés olyan dolog van amit havonta elhasználnék.

Ezen felül kb 15000 forintot költök különféle edzésekre havonta, így összesen 25 ezer forint amit a testemre fordítok közvetlenül.

Közvetett módon felmerülő költségeimet az okozza, hogy próbálok egészségesebben étkezni mint eddig, próbálok kicsit formálódni, súlyt csökkenteni. Tudjuk, hogy az egészségesebb, bio és diétás ételek mindig drágábbak egy picit, de úgy érzem megéri azt a felárat.

Van még olyan dolog amire szívesen költenék, de nem tartom "életszükségletnek", ilyen például a szolárium, és a pedikűr. Figyelembe véve, hogy másnak talán ezek is eléggé fontosak, ezért azt gondolom, hogy a korosztályomban lévő - nagyjából 18-38 év közöttiek - ugyanennyit, vagy inkább kicsit többet, tehát 25-30 ezer forintot költhetnek szépségápolásra átlagosan.

Egy átlagos nőt nézve ennél nyilván kevesebb jut szépségápolásra havonta, de szerintem az összes ilyen korú nő átlagát nézve reálisak az elképzeléseim, ugyanis sokan vannak azok is, akik megengedhetnek maguknak ennél sokkal többet is, de az átlagnak ennyi persze nem jut ilyen jellegű kiadásra.
(Szerkesztve: 2012. 08. 19, 21:28)

Szerintetek reális az általam kalkulált összeg egy átlagos nőre nézve?
Szerintetek én sokat költök ilyen jellegű dolgokra?
Ti mire költötök és mennyit havonta?

11 megjegyzés:

  1. Hát szerintem kicsit el vagy tévedve, már bocs, de egy átlagos nő nem költ 25 ezret szépségápolásra havonta, főleg akinek alacsonyabb a fizetése, az örül, ha el tud jutni néha fodrászhoz meg kozmetikushoz, meg spórol magának egy-egy jobb arckrémre, tudod mire költenek a nők ennyitvagy még többet havonta? rezsire:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos kicsit helytelenül fogalmaztam meg, mivel jobb lett volna inkább azt írni, hogy a nők ilyen jellegű költségeinek az átlaga mennyi.
      Szerintem így, hogy ebben kondibérlet is benne van, ez reális.

      Törlés
  2. Hát én ezek közül nagyon sokat megspórolok. Sok mindent megcsinálok magamnak otthon. Fodrászhoz, és kozmetikushoz meg negyed évente járok.

    Havi szinten nem tudnék ennyit költeni.

    VálaszTörlés
  3. Most k**** jól érzem magam, mert én semmire sem költök azok közül, amiket felsoroltál! :D De tényleg, nem festem a hajam ezer éve, nincs műkörmöm, műhajam stb, no szoli, no eddzőterem, mert a futás ingyenes és még sorolhatnám. Már termékeket sem veszek, mert bűntudatom volt h sokat költök, hát most megyek és veszek magamnak valamit hahahaha :D Jó volt ez a poszt, nekem sokkal jobb kedvem lett tőle, köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nah, akkor már megérte. :))))
      Igazából tényleg lehet, hogy sok ez az összeg. :)
      De annyi olyan lányt látok aki inkább felvesz diákhitelt például, hogy cserébe tökéletesen nézzen ki mindig, vagy vannak akiknek egyszerűen csak telik rá. Úgy tűnik ők sokkal kevesebben vannak mint gondoltam. :)
      Igazából nem a pénzem múlik, pénz nélkül is lehet tökéletesen kinézni. ;)

      Törlés
  4. De mókás, semmire se költök azok közül, amiket felsoroltál. A műköröm nem illik hozzám, nagyon idegesít (tehát lehet nélküle élni és érdemes is szerintem, a legtöbb pasi utálja pl) Kondibérletet kiváltom azzal, hogy rengeteget futok a szabadban, vagy biciklizem, máris minusz havi tizenezer ft. Fodrászhoz és évente járok a hosszú szőke hajammal, igyekszem elkerülni, hogy töredezzen és így nem is kell járni (pláne h növesztem) Szóval nagyon költséghatékony lady vagyok ezek szerint :D

    VálaszTörlés
  5. Semmire se költök ezek közül , főleg havonta nem :). A körmömet magam festem ki, hajat nem festek, epilálok itthon, fodrászhoz évente párszor járok vágatni kicsit, de nagyon olcsón dolgozik a csaj, értsd úgy h. alkalmanként max 1500-at fizetek :D , kozmetikusnál még soha nem voltam, szóval el vagyok itthon:D.

    VálaszTörlés
  6. Oké kezdem magam hülyén érezni. :) Mit csinálok rosszul? Ha az edzést nem számoljuk van aki költ még ennyit havonta szépségápolásra rajtam kívül? :)

    VálaszTörlés
  7. Ezek közül én is csak fodrászra költök, de hasonlóan vagyok vele, mint te, mindig hónapok maradnak ki és kiskorom óta nem voltam ugyanannál a fodrásznál többször...
    A kozmetikus gyantája helyett az epilátort szoktam választani, számomra ez volt a legjobb alternatíva.
    Amire többet költök az az arckrém, alapozó + nyáron naptejek, de szerencsére ezeket nem kell minden hónapban megvenni...viszont ha összeadom őket és hozzáveszem az állandóan fogyó szépségápolási cuccokat plusz a be-becsúszó rúzsokat/lakkokat/stb-t, és leosztom havi szintre, lehet h kijön 6-8 ezer ami nem sokkal kevesebb, mint amit írtál + az edzés, sajnos nekem a futás önmagában ugyanis nem hozta meg ugyanazt az eredményt

    VálaszTörlés
  8. írtam erről én is, a te posztodra reagálva :)
    http://weheartfashion.fanzoom.net/

    VálaszTörlés
  9. Láttam, örülök, hogy te is foglalkoztál vele :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...