2012. október 21., vasárnap

Szanálás - Segíts nekem!

A hosszú hétvégét kihasználva nekiálltam rendbe rakni a szobámat, a szekrényeimet, fiókjaimat ... 

"Természetesen először a sminkcuccaimmal kezdtem. Úgy megszaporodtak, hogy már nem nagyon fértek el, és nem találtam soha semmit, úgyhogy tudtam, hogy ki kell találnom valami új rendszert. Igazából a fiókomat "emeletes technikával" rendeztem be; két, egymásra pakolható szinten vannak a sminkcuccaim, így több fér el ugyanannyi alapterületen.

Igazából nagyon durva, de ott, ahol eredetileg az összes cuccom elfért, most 90%-ban csak szemcuccok vannak. Sajnos a szemhéjpúderek jelentik számomra a legnagyobb veszélyt, mivel annak csábulok el a legkönnyebben. Nos ez meg is látszik... Néha tényleg úgy vagyok vele, hogy azt érzem, hogyha egy valamit is veszek, egyszerűen már nem tudom hova tenni.

A rendezgetés jó alkalom volt arra is, hogy áttekintsem az egész kollekciómat, és kicsit jobban tudatosuljon, hogy mim van egyáltalán... És jó alkalom volt arra is, hogy egy egy beszáradt, már használhatatlan stb. terméket kidobjak.

Sajnos az ilyen események néha veszteséggel is járnak. Egyik hű társam sajnos életét vesztette. Egy perces néma csönddel és pár képpel emlékezem Kitty Palettára. 


A pirosítóját sosem szerettem. Annak persze nem esett bántódása ... :/
Kitty volt az első sminktermékeim egyike. Előszeretettel használtam belőle a lilát és a türkizt akár egy sminkben is, de volt, hogy teljesen pinkre festettem az egész szememet. Igaz, hogy mostanában nem így sminkelem magam, és lehet, hogy kinőttem már ebből a palettából, de nagyon szerettem. Sajnos menthetetlen volt ...

Aztán elkezdtem rendet tenni a többi helyen is, és elég hamar beleütköztem egy-egy problémába. Az a helyzet, hogy kicsit őrizgetős típus vagyok. Ha valami tetszik, vagy valamit megszeretek, akkor se akarok tőle megválni, hogyha már a térdemig se jön fel például (már ha ruháról van szó...) Mégis a ruháimmal kapcsolatban nagyon nagy lépést tettem egy pár hónapja, és nagyon átválogattam őket, kiszanáltam egy csomó imádott dolgot, amik valószínűleg már úgysem lesznek rám jók.
Akkor egész megkönnyebbültem, jó érzés volt odaadni ezeket a holmikat másoknak, de bevallom, néha azért egy-egy darabért fáj a szívem. De nem baj haladni kell a korral, a divattal, és előre kell nézni, nem hátra. Ha esetleg "netán" rettenetesen lefogynék, szerintem nem lesz problémám azzal, hogy új ruhákat kell vennem. ;)

Rendben van, tehát a ruhakérdés kipipálva, felfogtam, hogy nincs hely az újaknak, a régieknek menniük kell. Viszont van egy "aprócska" problémám valami mással, méghozzá a női magazinokkal. Az eddigi összes Joy, Glamour, Cosmopolitan, Shape stb..... amit megvettem, vagy kaptam itt van a szobámban. (Na jó nem igaz, mert múltkor egy kis hiszti után anyukám egy bőröndnyit levitt a pincébe.) Szóval az a baj, hogy egyre több helyet foglalnak el, mondhatni az összes lehetséges tárolóhelyen ezek vannak. De egyszerűen nem bírom kidobni őket. Ezek Divatbibliák, ezeket nem lehet csak úgy kidobni. Annyi hasznos tipp, info és csomó jó kép van bennük. :((((

Az a baj, hogy sejtem én, hogy ez nem normális, csak nem akarok szembenézni ezzel. :/ 

Nem tudom mit tegyek, én tényleg nem szeretném őket kidobni. De lehet, hogy ki kellene? Vagy lapozzam át őket előtte, és ha van valami belőle, amit meg szeretnék őrizni, azt szedjem ki. Vajon nem lenne hatalmas nagy időpocsékolás végiglapozni azt a rengeteg "picsamagazint" ?

Ti mit tennétek a helyemben?

Aztán van még egy problémám. Tankönyvek ... Én utálok könyvet kidobni ... Azt nem szabad, főleg, hogy jó állapotban vannak ... De azt is tisztán látom, hogy már nem lesz szükségem a középiskolás irodalom és történelem könyveimre. Nemcsak, hogy én nem fogom őket használni, hanem nálunk senki más. Viszont tényleg zavarna, hogyha ki kellene dobnom, de hajlandó lennék máshogy megszabadulni tőlük. A kérdés, hogy hogyan? Kellenek ezek valakinek? Hol lehetne ezeket hasznosítani? Nem is várok értük pénzt, csak szeretném, hogyha nem a kukában, hanem valami jobb helyen landolnának. 

Szerintetek mit lehet csinálni a régi tankönyvekkel? Ti kidobjátok őket?


Ha bárki tud hasznos vagy haszontalan tippet adni, írja meg. Mert megakadtam kissé... Örülnék, hogyha megosztanátok, hogy ti mit tesztek ezekkel.

17 megjegyzés:

  1. A jó állapotú tankönyvekkel keresd meg a helyi iskolákat, hátha nekik kell.
    Másik tippem pedig, hogy valamilyen szervezetet próbálj meg megkeresni. Pl. múltkor láttam, hogy hajléktalanok iskolájának gyűjtöttek könyveket (sajnos nem emlékszem, hogy melyik szervezet volt ez).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuper! Köszi!
      Találtam is egyet:
      http://humusz.hu/hirek/kulso-hirek/tankonyv-gyujtes/10768

      Törlés
    2. Szuper :) Amúgy én is pont ezt láttam :)

      Törlés
  2. Én is ugyanígy vagyok evvel, hogy nem vagyok hajlandó kidobni egy divatmagazint sem. Komódomban 3 polcot foglal el, egy hete még négyet, de egy adagot bedobozoltam és felkerült a szekrény tetejére. Jó nagy doboz volt... A legtöbb pedig a ruhás szekrényem aljában van. Én is sokat gondolkodtam rajta mi legyen a sorsuk, de nincs szívem megválni tőlük és nem is fogok egy darabig az biztos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nah örülök hogy mégsem vagyok ezzel egyedül :)

      Törlés
  3. Ismerős, amiket leírtál! :) Nemrég nekem is szelektálni kellett a ruhatáramat, mert költöztünk és nem akartam tovább rakosgatni azokat a ruhákat, amiket már úgysem hordok! Szörnyen nehéz volt megválni 1-2 darabtól!
    Az újságokat én általában, ha kiolvastam tovább adom őket barátnőnek, vagy anyukámnak, igyekszem nem begyűjteni őket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg inkább tőlük is csak begyűjtöm :)

      Törlés
  4. Vagy akár feldobhatod őket Rukkolára (rukkola.hu) ahol a tankönyveidért cserébe választhatsz "új" könyveket!
    Írtam is róla anno, azóta már kaptam és adtam is rengeteget.Persze nagylelkű dolog adományozni, de ha olyan sok könyved van, megpróbálkozhatsz ezzel is!:)

    http://bizsumania.blogspot.hu/2012/07/jelenleg-szakad-az-eso.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Megnéztem. Jó ötletnek találom ezt a rendszert, azonban a tankönyveket szerintem annyira nem viszik. :) A másik, hogy én el szeretném tüntetni őket, minél hamarabb, nem akarom tovább tárolgatni. De más könyveimnél lehet, hogy hasznosítani fogom ezt az oldalt, szóval köszi a tippet.

      Törlés
  5. A tankönyveket én is lepasszolnám valami olyan módon, ahogy előttem írták, vagy eltenném a garázsba/padlásra. Máris több helyed lesz. :)

    roseballerina.blogspot.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is gondolkoztam rajta, de nem mennénk sokkal többre vele, hogyha valahol máshol gyülemlene fel egy csomó felesleges dolog. :) Mindenképpen menniük kell valahogyan. :)

      Törlés
  6. Én antikváriumba vittem be a tankönyveket, de csak 2007 utáni kiadásokat vettek át (legalábbis nálunk, az antikváriumos csaj mondta, hogy a régebbiek már annyira mások, hogy sok iskolában nem is engedik használni őket), 2-300ft-ot adtak darabjáért, állapottól függően.

    VálaszTörlés
  7. Én a magazinokból kitépegettem a jó képeket, cikkeket, és lefűztem őket, a többi ment a szelektív hulladékgyűjtőbe :) Mondjuk akkor már nehézkesebb, ha sok dolog tetszett egy újságban, nekem az volt a szerencsém, hogy újságonként csak pár oldalt tartottam megtartásra érdemesnek :)

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok Lányok!

    Inspirálódtam általatok, és (igen megint egy új) blogot hoztam nektek. Remélem szeretni fogjátok! :)

    http://barkingbeauty.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  9. Érdemes körbenézni, van e olyan hely, ahol beveszik a könyveket, vannak konkrétan csak tankönyvekkel foglalkozó antikváriumok is. Vagy ha nincs ilyenre lehetőséged, érdemes a jó állapotúakat a régi középsulid könyvtárának ajándékozni, szerintem szívesen fogadják :)
    A magazinoktól pedig nem úgy érdemes elválni, hogy végignézed őket és kitépsz 1-1 lapot, akkor csak még jobban fog fájni a szíved értük, jönnie kell annak a bizonyos elhatározásnak és kidobni :) (esetleg ha valahol papírgyűjtést szerveznek, odaadni)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tankönyvek nagy részét sikerült elajándékoznom. :)
      Papírgyűjtésre???? Inkább összeragasztom, őket, és csinálok belőlük egy kanapét. :D

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...